ok critanya bermula macam ni
beberapa minggu yang lepas phone umah sha rosak....
tak leh buat call out cos button cannot press but call in ok ja
so sha pun call la tpt yg berkaitan buat laporan kerosakkan
then on d day tech call & cakap tak jadi nak datang...he''ll come tomolo...ok fine
then d next day sha dapat call mengatakan tech dah gi umah sha check phone & didapati phone set sha yang rosak...
& tech yang checked phone sha informed phone sha ada warranty so ianya layak utk direpair secara free di tmp...mmg itula procedurenya...fine
sha pun tanyala kul brapa tech tu gi umah maklumla mak sha tak inform apa2 kat sha
d csr said dalam kul 11am..ok
balik tu sha confirm dgn mak betul ke tech ada datang & apa dia ckp...
my mom replied tech said phone yang rosak & kena tukar kat tmp cos d phone still has warranty...
sha checked belakang phone set (ni apa yang sha belajar masa jadi csr 100 dulu) & mmg ada warranty till 2012
before dat sha cubala guna cordless phone but hehehe
bila tekan sana tekan sini still tak leh nak guna & disbbkan sha mak sha tak pandai nak guna
terpaksala sha simpan balik menatang tu dlm kotak lelok buat pekasam
so apa yang rosak sbenarnya?
phone or line?
tapi tech dah confirm phone yang rosak...
well v'll c
so last fri about 2 weeks before sha pun gi la tmpbb....
tunggu punya tunggu last2 no sha diumumkan
dah check nama apakah semua d csr minta phone set
dlm system utk no sha, phone set mmg dah expired warranty
so sha pun xplainla....
'mmg dlm system dah expired but bila phone rosak saya beli yang baru kat tmp gak'...
& sha cita balikla apa yang jadi dari saat sha complaint
kering air liur sha nak bagi csr tu faham...
then csr tu tanya mana card warranty
wot??
card warranty?
apa ni?
bukan warranty ada belakang phone set ke?
sejak bila plak ada card2 ni?
as i know warranty mmg tertulis di belakang phone & d tech oso confirm my phone set still has warranty so y u ask bout warranty card?
then d csr said d tech don't know anything...wot d h---...
if tak tahu ape2 macam mana diaorang bleh keje tech kat co. yang beso macam ni?
then sha tanyala apa plak yang tertulis kat belakang phone tu?....
bukan warranty?....
even masa sha bli pun csr tu cakap warranty di belakang phone sambil tunjuk2...
d csr confused so she asked her senior & d senior said d person in charge for phone went for lunch & will come back at 230...wot d h---...
oi sha nak p keja tau....ingat macam hgpaka....really tense...
so sha ckp nvm i'll check about it at d respective place & chow...
d next day sha dapat call dr csr tm but cos sha tgh drive sha mintala dia call balik dalam kul 8pm tapi dia tak call2 pun...lantakla
then sha pun call la my fren yg jadi tl kat sscc & tanya bout dis matter...
she said as they know d warranty is stated at d back of phone...
so she asked me to check it at d tmp where i bought d phone
pastu sha dah xde mase plak nak gi tmp till last mon sha pun singgahla tmpjlnb...
terus ke kaunter phone & cite balik semua yang terjadi kat csr tu...
then after dengar semua csr ni pun same minta card warranty...
laaa...ape ni?
yg mana satu betul ni?
penat tau sha usung phone ke hulu ke hilir
ape laa punye service
dalam hati dah macam2 maki hamun sha hambur kat tm ni
tetiba....
csr yang dok godek2 phone sha cakap phone tak rosak actually
hanya dial button yang locked
so dia unlockedkan menatang tu dgn kunci yang terdapat di cord phone & bila sha cuba mmg ok...leeee
apa perasaan korang bila jadi macam ni?
sha pun tanyala
'napa bila tech check hari tu dia tak inform pasal mende ni?....
ke dia tak tahu?..
ke dia tau tapi tak nak buat cos...hmm woteva.?..
actually sha cuma tanya soalan yang pertama ja...
soalan seterusnya hanya berlegar-legar dalam pala hotak sha je...
d csr juz hmm & senyum je...
izt fine?
hmmm finela...
janji phone ok even kepenatan & kebuangan tenaga & masa utk hal remeh mcm ni mmg tak berbaloi-baloi
so nak salahkan siapa dalam hal ni?
-
-
-
-
-
-
-
tech?
tm?
csr?
or.....
-
-
-
-
-
-
-
-
diri sendiri?
hmmm...woteva
complicated case ha.....hehe
ReplyDeletewell...its all in d game
ReplyDelete