May 29, 2012

Customer service cum cashier bank

pecah rekod sehari 2 entry tu pun entry luahan hati plak....pd mulanya mmg ingat nak lupekan je but deep inside my heart eceehhh hal tu asyik dok hiris je...kirenye rase ketidakpuasanhati tu tak dpt dihilangkan smpla sha luahkan....

well adelah td sha gi maybank, komtar nak tukar duit kecik...maklumla bile dah byk ongkos msk tupun bile asyik RM50 je yg msk, so bile nak bayar utang piutang teraba-raba dok cr duit kecik cos sapelah nak simpan duit kecik byk2 kan....akhirnya maybankla destinasi tujuan....smp maybank bile sha diarahkan ke bhg cashier (bilik asing) tanpa pk 10 kali sha pun tujula even pd mulanya langkah terbantut dek ternampak barisan panjang....tunggu punya tunggu turn 5 org sebelum sha (takde no giliran ye) bile nak smp turn sha tetiba si chief cashier (tula yg tertulis kat pintu) panggil cust yg dtg selepas sha....& pakcik guard yg setia pun membuka pintu utk org tu....aik....apekejadnya....bis sha yg ayu lagi comei yg dok tertonggok depan pintu 20 min ni ape...maskot maybank?...ingat kite takde keje nak tertonggok 20 min sambil berdiri plak kat depan pintu cashier tu?...takkan nak salahkan pakcik guard...dia hanya menjalankan tugas pegawai atasannya but si pomss@cashier tu selambe dek je call cust lepas sha masuk dulu....

nak kate cust tu maybe dtg dulu b4 sha then terlupe something & kuar balik pun still kene ikut turutan barisan wot...lainla if die ade no giliran...tupun if no giliran die dah lepas dah terang lagi bersuluh die kene amik balik no giliran wot...tak adil tak adil...disebabkan sha ni berhati mulia sha diamkan je smpla cust tu settle kira & bawa kuar cash ribu riban (dlm 15 min gak)....

bile smp turn sha, dgn langkah yg ayu sha pun masukla dlm bilik cashier tu but ape yg sha trima hanyala muka masam masin si pomss tu (sian piyot kot) sambil berdiri mcm tak tahan nak kenc...wonder kerusi sbelah die tu utk ape....apelagi terbantut trus mood sha nak bermanis dgn poms kerek itu...& bile sha kate nak tukar duit kecik RM+++ bleh si pomss tu tanye balik 'tukar apa?' dgn muka kucing tertelan jeruk...bile sha ulang balik die jawab 'ckpla nak tukar duit kecik'...aik bis td sha ckp bahasa apa.....sabor sha sabor....maybe die jeles dgn keayuanmu (ayat penyedap hati)....bile dah settle, mase sha tgh kira cash b4 kuar bleh plak dia call cust lain masuk bilik cashier konon nak kasi resit yg cust tu lupe (hmm bleh ke cust lain masuk bilik cashier mase cust sedia ada tak bis urusannya?)...

dgn hati yg bengkek sha pun kuar trus dr sana & smp je office trus hambushhkan kat kak stella...k.stella advicekan sha asal tak complain je kat dieorg or tanye trus kat pomss tu..hmm betul gak kan...sepatutnya sha buat mcm tu la but dek krn tak nak hati yg panas ni semakin panas sha blah trus dr mbb...& akhirnya blog kesayangan sha plak menjadi tpt sha hambushh rasa ketidakpuasanhati sha ni....

sha wonderla how pomss tu bleh ditempatkan di bah cust serv (bilik cashier pun cust serv gak kan)...dulu b4 sha stat keje di TM call center hampir sebulan sha gi kursus tinggalkan amzar semata-mata nak blajar skill cust serv ni tu pun utk deal dgn cust yg tak nampak muka but bank...bank adalah tpt yg slalu cust deal face to face...if muka cemberot layakke ditempatkan di 1st line....hmm hope bank2 anta staffnye gi kursus asah skill cust serv b4 sit face to face dgn cust....baru cust yg berurusan dgn bank pun rase tenang jiwa & raga kuar bank...oh sha tak salahkan semua bank or semua cust serv ye...hanya yg makan cili yg pedas...tul tak?...ke tak pedas?.....

well bagi cust serv cemberot sha tau korang kene jumpe dgn cust yg mcm2 peel but bukanke korang trima habuannya tiap2 bulan? gaji yg masyuk tu duit sape?......senyum & bermanis mulutla serta layanla cust seikhlasnya....senyum tu kan sedekah....cust yg tgh tensi pun leh cool bile tgk muke cust serv yg tersenyum manis...tapi jgn senyum menggoda/gatal plak....;P moga rezeki kita diberkati ALLAH sentiasa

pesanan masyarakat for all cust serv & oso to maisep....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...