July 22, 2013

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, syukur kepada Allah SWT dengan izinNya, Hidayah Center Pulau Pinang sekali lagi akan menganjurkan Majlis Iftar Perdana Pulau Pinang (MIPHC) berjudul “JOURNEY to JANNAH” pada bulan Ramadhan ini. Inilah tahun ke-4 MIPHC akan diadakan di Pulau Pinang. Tahun ini, majlis ini sekali lagi akan diadakan di Komplek Tabung Haji Bayan Lepas pada 27hb Julai 2013, bersamaan 18 Ramadhan 1434 Hijrah. Tujuan utama majlis ini adalah untuk menjana dana untuk membolehkan operasi Hidayah Center dapat dijalankan di Pulau Pinang dengan lancar serta meraikan saudara baru yang telah kembali kepada Islam.

Sebagai permulaan, pihak kami ingin mengucapkan terima kasih kepada anda yang telah memberikan sokongan kepada kami pada MIPHC yang lepas dan kami amat berharap anda akan terus memberikan sokong kepada kami pada MIPHC tahun ini.

Hanya pada setiap kali Ramadhan, saudara baru akan lebih merasai nikmat berukhuwwah dengan saudaranya yang lain semasa berbuka puasa. Sebabnya? Kebanyakan mereka tersisih daripada keluarga dan mereka malu untuk menyuarakannya kepada kawan-kawan mereka. Apabila keadaan mendesak, mereka terpaksa mencari tempat untuk memohon perlindungan dan bantuan. Mereka perlukan bimbingan....mereka perlukan sokongan.....mereka perlukan wang untuk menyara diri dan keluarga... maka di manakah kita saat mereka memerlukan..??

Bantulah kami menguruskan saudara baru kita ini dengan menghulurkan sumbangan
Dengan ini, saya ingin menyeru pada tuan-tuan dan puan-puan untuk mengulurkan bantuan untuk mejayakan majlis ini. Dana yang diperolehi akan mempermudahkan lagi kami untuk melaksanakan aktiviti-aktiviti Hidayah Centre. Kami sangat mengalu-alukan kehadiran tuan-tuan dan puan-puan serta keluarga ke majlis ini untuk meraikan saudara baru.

Anda hanya perlu masukkan duit itu kedalam akaun tertera di bawah dan maklumkan kepada saya maklumat transaksi untuk permudahkan kami rekod pembelian dan sumbangan yang diterima. Sila maklumkan pembelian kerusi/meja serta kehadiran anda kepada pihak kami.

HIDAYAH CENTRE 1211 3010 0494 33(Bank Islam Malaysia Berhad)

HIDAYAH CENTRE5622 0962 4421(Maybank Berhad)

PAKEJ MEJA @KERUSI

KOS PAKEJ MEJA

Pakej Meja : RM1,000 (10 kerusi)

Pakej Kerusi : RM100

Anda juga boleh memberikan sumbangan ikhlas anda kepada kami.

Untuk tempahan meja/kerusi dan sumbangan, anda juga boleh hubungi :

Sekretariat MIPHC PULAU PINANG 2013 :
PUAN NOOR : 013-489 4595CIK SYAFARAH : 019-544 4425 

Sebelum saya terlupa, tolong forwardkan email ini kepada rakan-rakan anda seramai mungkin. Semoga bantuan anda akan diberkati Allah dan diberi pulangan yang lebih lumayan di Dunia dan Akhirat. Amin.
"Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah seperti sebiji benih yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipatgandakan (ganjaran) bagi sesiapa yang dikehendakiNya. Dan Allah Maha Luas (kurniaNya) lagi Maha Mengetahui."Surah Al-Baqarah ayat 26.

1 comment:

1000 of thanks for your comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...